dzienniki senstera | senster diaries
28.05.2017

Efekt Dopplera wykorzystany został przez Ihnatowicza do namierzania ruchu w otoczeniu rzeźby. Senster był wyposażony w dwa czujniki tego rodzaju.

Na warszawskim spotkaniu CODARTu mam przyjemność poznać Loekie i Garry’ego Schwartz. Opowiadają historię Holendra, który eksperymentalnie wyjaśnił odkryte przez Dopplera zjawisko

Działo się to na stacji kolejowej w Maarssen, pod Utrchtem, około 1880. Christopher Heinrich Buys Ballot zapakował na platformę wagonu orkiestrę dętą. Muzycy grali jeden ton, goście ustawieni na stacji oceniali zmianę jego wysokości. Następnie rzecz powtórzono zamieniając obie grupy rolami.

Czy Gardner wiedział o tej historii?

28.05.2017

tba

24.05.2017

Jerzy Stojek przegląda system serwo senstera, mierzy elementy, daje znać, że układ jest w całości do odtworzenia – stan elementów nie rokuje żeby można było coś wykorzystać. Zauważył, że brakuje jednego siłownika.

24.05.2017

tba

16.05.2017

Marcin Królikowski stworzy stronę internetową dzienników, Ania Kulpa zarezerwowała już adres, z M. ustalamy jej kształt w de revolutionibus, książki pachną papierem, elegancko tłumią całe_to_się_naradzanie

16.05.2017

tba

12.05.2017

Zbieramy się w 04, zapadają ustalenia co dalszej konserwacji. Jerzy Stojek z WIMiR AGH ogląda system hydrauliczny, proponuje wymianę zaworów, być może uda się odnowić siłowniki.

Następny tydzień zostawiamy sobie na dokończenie dokumentacji. Potem zabieramy szkielet do czyszczenia. Duże części pójdą do warsztatów.

12.05.2017

Ang

04.05.2017

Porządkowanie  pracowni.

04.05.2017

Ang

27.04.2017

Odbieramy bagaże, robimy rozliczenia, zestawiam listę wejść.

27.04.2017

Ang

26.04.2017

Szkielet trafia na Gramatyka 8a, piwnica 04.

26.04.2017

Ang

25.04.2017

W drodze powrotnej odwiedzamy biurowiec Delmeco  w strefie przemysłowej Goes. Mamy okazję poznać Dian. Podpisujemy kontrakty, zostawiamy prezenty, wszystko w hallu, Dian tłumaczy, że Ko jest dziś chory.

Dalej do Eindhoven.

Spędzamy godzinę w Evoluonie, po wystawie sztuki światła spacerują dziadkowie ze stadami wnucząt, za dnia wnętrze przypomina pokład luksusowego statku, magia opuszczonych hoteli.

Wieczorem w Krakowie.

25.04.2017

Ang

24.04.2017

Przewozimy instalację do Krakowa, kierowcy ruszyli o 15:00, dojadą następnego dnia.

Rano pytaliśmy w Zierikzee o historię Senstera. Rozmawiali z nami Mariane i Gerad de Fouw oraz Piet de Wild. De Wild znał Pieta Verburga, który sprowadził rzeźbę z Evoluonu, po tym jak Philips kazał ją rozmontować. W Zierikzee od dawna nie wzbudzała sensacji. Mariane jest przekonana, że skonstruował ją Warren, jeden z pracowników Verburga. Verburg swoje sprawy trzymał w milczeniu – mówią – kupował w mieście kolejne posiadłości, eksperymentował z elektrycznym połowem ryb. Odpowiednio ustawione napięcie rozdziela ławicę. Starsze płyną wyżej, młodsze zostają w głębinie. Piet pracował przy budowie zelandzkich mostów kładzionych przez morze, ten obok Colijnsplaat ma jakieś pięć kilometrów. Podobno chwalił się, że jest wstanie opłacić pracę swoich dziesięciu ludzi przez najbliższe ćwierć wieku. Piet pokazał nam miejsce, w którym rzeźba stała przed przeniesieniem na Molenweg. Dawny dom starców, dzisiaj mieszka tam kilka rodzin.

24.04.2017

Ang

23.04.2017

Jedziemy do Antwerpii

23.04.2017

Ang

22.04.2017

Zierikzee. Rozbieramy instalację na pięć części, osobno szyja, gniazdo, podstawy. Sześć godzin pracy.

Jerzy i Marek ustawiają warsztat, przywieźli jakieś 2 m2 narzędzi, rozpoczynają akcję. Najpierw odłączona zostaje szyja. Opuszczają ją na linach. Potem zabierają się za korpus. W pewnym momencie całość tąpnie, chwilę później wszyscy trzymają szkielet w powietrzu, zastanawiając się, co dalej. Ostatecznie kładziemy wszystko na prawym boku, delikatnie. Udało się.

Po zdjęciu podstaw pozostają betonowe bloki. Malujemy je resztkami sprayu, którym znaczyliśmy odkręcane elementy. Teraz na trawniku błyszczą trzy kolorowe klocki, RGB, satelity zobaczą?

Po południu przyjedzie Jaap, pracuje w Delmeco, kiedyś dla Verburg Holland, zna historię Evoluonu i Ihnatowicza. Mówi, że Verburg przeniósł rzeźbę pod swoje hangary w 1986 roku, wcześniej stała w wiosce.

22.04.2017

Ang

21.04.2017

Lecimy do Eindhoven. Stamtąd samochodem do Zierikzee. Ponownie u Georgine i Rezy.

21.04.2017

Ang

20.04.2017

[22.03 – 20.04.2107]
Sprawy do załatwienia przed wyjazdem, dyskusje o rozkręcaniu, rozmiarach ciężarówek, co kupić, jak spakować, jak oznaczyć, o której kto przyjedzie.

20.04.2017

Ang

30.03.2017

Porozumienia

30.03.2017

Ang

29.03.2017

Nieporozumienia na linii Grzegorz, Marek, ja.

29.03.2017

Ang

23.03.2017

Na spotkaniu z Anną Siwik dołączył Przemysław Olszewski, dyrektor Biura Rektora AGH, które będzie pilotować sprawę zakupu od strony administracyjnej. Zajmie się nami Kamil Wojciechowski, i rzeczywiście, Kamil bez problemów przeprowadzi nas przez brzuch uczelnianego lewiatana.

23.03.2017

Ang

21.03.2017

Dian się odzywa, a więc jedziemy do Colijnsplaat, a jednak.

21.03.2017

Ang

14.03.2017

[14 – 20.03.2017]

czekam

czekam

czekam

czekam

Grzegorz i Alicja zabierają nas na hakaton poświęcony miastu, mamy zaprezentować Senstera. Jadą Miłosz Horodyski i Maciej Gniady. Rzecz się dzieje w biurowcu na Czerwonych Makach. Miała potrwać dobę, ale po kliku godzinach stamtąd wyszliśmy.

czekam

czekam

Grzegorz przyprowadza Miłosza Horodyskiego, chce zrobić dokument o tej historii.

czekam

czekam

czekam

czekam

czekam

14.03.2017

Ang

13.03.2017

Dian nie odpowiada, czekam.

13.03.2017

Ang

11.03.2017

Spotkanie z profesorem Tadeuszem Słomką, rektorem AGH. Są tam prorektorzy: Anna Siwik, Bogdan Achimescu, a także Grzegorz, Marek i ja. Opowiadamy o tym, co udało się już zrobić, rozmawiamy ciągu dalszym. Rektor decyduje, że AGH zakupi Senstera od Delmeco.

Gdy ktoś zapytał, czy aby na pewno uda się uruchomić masyw, Bogdan Achimescu opowiedział historię o traktorach, które rumuńscy artyści ofiarowali niemieckim kolegom. Ostatecznie jesteśmy w krainie hiperwarsztatów.

Piszę do Dian z prośbą o dane do przelewu.

11.03.2017

Ang

03.02.2017

Piątkowe popołudnie, zaglądam na holenderskie portale, sprawdzam ceny starych motocykli.

Proponuję Delmeco konkretną kwotę. Dian odpowiada po godzinie, Ko Zwemer zaakceptował propozycję.

03.02.2017

Ang

01.02.2017

Profesor Anna Siwik przypomina o Sensterze kolegium rektorów. Daje znać, że pomysł się spodobał. Ustalone zostaną daty spotkania z władzami uczelni.

Grzegorz i Marek rozmawiają z prodziekan Wydziału Konserwacji ASP. Tak trafi do nas Sonia Milewska.

01.02.2017

Ang

19.01.2017

Wracamy, po drodze wstępując do Horsta i Elwiry, przyjaciół Marka. Na pokład Ryanaira ledwo zdążyliśmy.

19.01.2017

Ang

18.01.2017

Zatrzymujemy się w Zierikzee u Gerorgine i Rezy przy Sint Domusstraat.
Do Colijnsplaat prowadzi estakada rozpięta nad płytką zatoką.
Senster stoi w cichym miejscu, tuż przy grobli zabezpieczającej wioskę od morza. Zimno, ogrzewamy się we wnętrzach warsztatu.

Szkielet wygląda całkiem dobrze. Robimy fotografie, sprawdzamy przekroje niektórych części, zdrapujemy farbę z serwozaworów, żeby odczytać typ i nazwę producenta.

Delmeco konstruuje sprzęt elektrycznego do połowu ryb. Dowiadujemy się ,że główna siedziba mieści się w pobliskim Goes. Dostaję numer i dzwonię, pytam o kontakt z osobami, które coś wiedzą na temat rzeźby, skąd się tu wzięła. Rozmawiam z Dian Pieters. Mówi, że obecny właściciel Ko Zwemer kilka lat temu kupił od Pieta Verburg tę działkę wraz ze wszystkim, co na niej się znalazło.

Pan Ko nie interesuje się sztuką – tłumaczy Dian. Kilka starszych osób w firmie potwierdza, że rzeźba została sprowadzona z Evoluonu, po tym jak Philips zdecydowała się ją rozmontować, Verburg ją tu przywiózł i postawił.

„A może zechcielibyście ją nam sprzedać? Moglibyśmy odnowić szkielet, postawić go na kampusie, opisać historię” – pytam Dian. „O jak miło, a jaką cenę proponujecie?” – odpowiada. „Zaproponujcie coś ze swojej strony, pomyślcie, odezwę się, będziemy w kontakcie

18.01.2017

Ang

17.01.2017

Lecimy do Eindhoven z Grzegorzem i Markiem Chołoniewskim. Przed nami trzy dni w Holandii, chcemy obejrzeć szkielet.

Prosto z lotniska jedziemy do Evoluonu. Holendrzy to słowo wymawiają miękko, z francuska. Miejsce, w którym stał Senster, pokaże nam Kees Stravers. Jako dziecko poznał Petra Lundahla, informatyka, który programował Senstera. Lata całe po zamknięciu Evoluonu opublikował stronę poświęconą jego historii. To ostatecznie zmobilizowało firmę Philips do remontu i ponownego otwarcia niszczejącego pawilonu. Dziś funkcjonuje jako centrum konferencyjne i restauracja.

Pytamy Keesa o to, jak reagowała rzeźba, czy szkielet był pomalowany, dlaczego go rozebrali, czy gdzieś mogą się znaleźć jakieś archiwalia.

Tłumaczy, że Philips zdecydował rozebrać Senstera, ponieważ wprowadzał do pawilonu chaos, ludzie do niego krzyczeli, klaskali, biegali wokoło. Kees twierdzi, że pracownicy mieli tego dość.

Mówi też, że biurko i wszystkie dokumenty informatyka, który się nim zajmował, zostały zlikwidowane po zamknięciu stanowiska.

Jego zdaniem stalowy szkielet nie był pomalowany.

17.01.2017

Ang

22.12.2016

Piszę do Kim, do Colijnsplaat,  ale ona już tam nie pracuje.

22.12.2016

Ang

17.12.2016

Grzegorz rzuca hasło, żeby jechać do Colijnsplaat i obejrzeć oryginał.

Ryan do Eindhoven w połowie stycznia kosztuje odpowiednio niewiele.

W efekcie tego wyjazdu sprawy przyjmą nieoczekiwany obrót.

17.12.2016

Ang

16.12.2016

Na podstawie skanu Grzegorz Biliński robi kilkuminutową animację.

Gdy piszę o tym Markowi, pyta: czy będzie sama animacja, nie będzie wykonanej kopii w realu? Odpowiadam, że ma być real, również zbieramy fundusze, uczelnia się odcina od zakupów materiału, ale też dostajemy miejsce i logistykę [19.12.2016].

Faktycznie cała sprawa jest w zawieszeniu, jeżeli zrobimy wirtualny model, to będzie sukces. Zmęczenie.

16.12.2016

Ang

15.12.2016

Odwiedzam 3Deling. Rozliczamy modelowanie.

15.12.2016

Ang

05.12.2016

Bogdan Achimescu, prorektor ASP, rozmawia z Anną Siwik o projekcie i współpracy, jesteśmy tam z Grzegorzem.

05.12.2016

Ang

07.07.2016

Wymiana listów między panią rektor i Ryszardem Ihnatowiczem.

Ryszard: „Thank you for this. I presume you will need a more formal reply, but rest assured, I am very much in favour of this project and will give it my blessing. If I can be of help, I will do my best”.

07.07.2016

Ang

31.05.2016

Profesor Anna Siwik kontaktuje nas z Fundacją AGH. W spotkaniach, które po tym nastąpią uczestniczył będzie również Wojtek Wojciechowski z Centrum Mediów AGH. Pojawi się pomysł, żeby Senster stanął w odnowionym Klubie 38. Architekt chce rzeźbę zawiesić na ścianie, pomiędzy barem a strefą konferencyjną. Widok z zewnątrz, zza miedzianych kadzi do warzenia piwa.

Monika cały czas pracuje nad wnioskami.

31.05.2016

Ang

29.04.2016

Gromadzę plany nowych budynków kampusu AGH: ACMiN i nowej informatyki, umawiamy się z Grzegorzem i Moniką na spacer po kampusie w poszukiwaniu miejsca odpowiedniego do zainstalowania rzeźby.

29.04.2016

Ang

13.04.2016

Nowa Prowincja na Brackiej, spotkanie z Grzegorzem i Moniką.

13.04.2016

Ang

07.04.2016

Musimy uporządkować materiał, wycenić prace. Jerzy Stojek rozeznaje się w rekonstrukcji systemów hydraulicznych, znajdzie dla nas wycenę tej części prac. Marek Długosz zajmie się oceną kodu, sprawdzi, kto mógłby zespawać nowy szkielet. Monika łączy elementy w jedną całość, dzwoni do firm, składa kosztorys.

07.04.2016

Ang

01.04.2016

Z Moniką Zielińską w De Revolutionibus, umawiamy się na pół roku współpracy, Monika będzie prowadzić sprawy związane z pisaniem projektów, wycenami. Zastanawiamy się, ile to potrwa. Liczymy, że jeśli się uda, za rok o tej porze zrekonstruowana rzeźba zacznie działać; uda się, ale wszystko będzie inaczej.

01.04.2016

Art

31.03.2016

Kamienica na Sarego, chcę zobaczyć jak wygląda sklejanie modelu, pracuje nad nim Marcin Laskowski.

31.03.2016

Ang

23.03.2016

Profesor Anna Siwik  przedstawiła propozycję rekonstrukcji na posiedzeniu kolegium rektorskiego. „Generalnie jest akceptacja – pisze – natomiast uczelnia nie może się angażować bez określenia przynajmniej w zarysie kosztów tego przedsięwzięcia. Pamiętam, że kiedyś mówiła Pani o możliwości uzyskania grantu? Zatem, aby rektor podjął decyzję, musi być zakreślony przybliżony kosztorys”.

23.03.2016

Ang

13.03.2016

@ od Grzegorza Bilińskiego, jest profesorem na Intermediach ASP, usłyszał o całej historii na spotkaniu w AGH.

Za kilka dni zadzwonię do Grzegorza, zobaczymy się później na Piłsudskiego.

13.03.2016

Ang

11.03.2016

W 3Deling zaczynają montować chmurę, Marek będzie to konsultował z Markiem Długoszem i Jerzym Stojkiem z AGH.

Przekazuję prorektor Annie Siwik plany prac nad rzeźbą, aktualną listę osób zaangażowanych w przedsięwzięcie. Ryszard Ihnatowicz potwierdził swoją akceptację i udział w roli konsultanta.

Po południu na Intermediach , Grzegorz Biliński, Marek Chołoniewski i kilka innych osób, Jacek Złoczowski, Roman Dziadkiewicz z deskorolką, Wojtek Wojciechowski w garniturze, herbata w samoobsłudze.

11.03.2016

Ang

29.02.2016

Piszę do Kim z prośbą o zgodę na opublikowanie dokumentacji, którą zrobiliśmy w zeszłym roku. Wydaje się zaskoczona pytaniem: „we have no problem with you recreating the sculpture. / Can we see a picture when the sculpture is finished? You made me very curious. / Kim Schuilwerve” [29.02.2016].

29.02.2016

Ang

25.02.2016

Marek Długosz znalazł kontakt do prof. Zenona Jędrzykiewicza, który jest specjalistą od napędów hydraulicznych. Spotkaliśmy się z nim na WIMiR-ze, polecił nam dra Jerzego Stojka, dziś do niego napisałam.
.
.
.
.

25.02.2016

Ang

18.05.2015

Przesyła chmurę punktów.

18.05.2015

Ang

11.05.2015

Marek Bascik skanuje Senstera w Colijnsplaat.

11.05.2015

Ang

01.05.2015

M. próbuje wysłać kolegów drugiego maja, ale Kim pisze, że jest zamknięte, trzeba rzecz odłożyć.

01.05.2015

Ang

30.04.2015

Marek umawia się z Kim: „please confirm that this is the address of the site: Molenweg 1, 4486 PP Colijnsplaat”.

30.04.2015

Ang

27.04.2015

Rozmowa z profesor Anną Siwik,  o akcji skanowania rzeźby.

27.04.2015

Ang

15.04.2015

M. zrobi skany przy następnej wyprawie do Londynu. „Co do formatu końcowego – pisze – to możemy dostać dowolny format bryłowy STP IGS ACIS, wczyta je każdy CAD potem można przerysować po swojemu i posprawdzać wytrzymałości i kinematykę, a następnie odtworzyć”.

15.04.2015

Ang

03.04.2015

Przypominam się Kim w sprawie wizyty

03.04.2015

Ang

02.04.2015

@ od Marka, sprawy do ustalenia: jaki ma być produkt finalny, tzn. jeśli model, to w jakim formacie, kto to będzie modelował, co modelujemy, tzn. jakie szczegóły, czy samą konstytucję nośną, czy też elementy siłowników, jakich dokładności się spodziewamy.

02.04.2015

Ang

06.03.2015

Delmeco zgadza się na mierzenie rzeźby, Kim pyta kiedy.

06.03.2015

Ang

11.02.2015

Zaczepiam Marka w sprawie skanowania

11.02.2015

Ang

10.02.2015

Piszę do Delmeco z prośbą o zgodę na mierzenie rzeźby. Po godzinie odpisuje Kim Schuilwerve, przekaże sprawę koledze.

10.02.2015

Ang

22.12.2014

Znajduję Senstera na serwisie Panoramio, ktoś wrzucił zdjęcie z lokacją [to zdjęcie Richarda Heijnena].

Rzeźba stoi na przemysłowej działce w Colijnsplaat. Właścicielem terenu jest Delmeco. Widać ją na Google Maps.

Trzeba ją zeskanować, będziemy mieli możliwie dokładne pomiary, omawiam sprawę z Markiem Bascikiem, wraz z dwoma kolegami prowadzą firmę, która robi takie rzeczy. M. pisze, że jest to do zrobienia, ale trzeba się spodziewać kilku problemów: „1. Dokładność odwzorowania, błędy skanowania/łączenia/wpasowania nakładają się, w sumie może to być nawet ponad 10mm. 2. Węże, gumy ogólnie elementy elastyczne ─ musiałyby być pominięte na modelu. 3. W niektórych miejscach istnieją zagęszczenia (gdzieś przy siłownikach), tam wyjdą cienie (brak danych). Będzie trzeba robić jakieś założenia – pisze M ─ żeby to wymodelować (zrobić konwersję chmura w CAD) maksymalnie dokładnie i maksymalnie szczegółowo, to może z tym zejść nawet do dziesięciu dni dla jednej wykwalifikowanej osoby”.

22.12.2014

Ang

20.12.2014

Na wigilijnym spotkaniu rozmawiam o Londynie z profesor Anną Siwik, prorektor uczelni, jest ostrożnie zainteresowana pomysłem. Umówimy się na spotkanie, ważne, ponieważ przez następne miesiące pani rektor będzie siłą dyplomatyczną przedsięwzięcia.

20.12.2014

Ang

19.12.2014

Ziv. się nie odzywa, nie przysłał materiałów, nie przysłał namiaru na miejsce, w którym obecnie stoi Senster.

19.12.2014

Ang

12.12.2014

Londyn. W południe spotykam się z Aleksanderem Zivanovicem w jego pracowni na kampusie Middlesex University, daleko poza centrum. Oglądamy zdjęcia, dokumentację, kopiujemy fotografie, które  udało się wczoraj odkopać w Brighton (nie znał tego), w zamian obiecuje mi zestaw swoich foto [nigdy ich nie przyśle]. W przeglądanych plikach kilka zdjęć Aleksandara w wiktoriańskiej stylizacji, cylinder, na tle parowozu, a więc nostalgia, maszyny z przeszłości.

Stamtąd na Borough Underground. Na stacji odebrał mnie Ryszard Ihnatowicz. Mieszka dwie ulice dalej. Salon zawieszony jest między naziemną linią metra i widokiem na okoliczne dachy, większość powierzchni zajmuje czarny fortepian. Ryszard jest inżynierem dźwięku. Pomagał ojcu przy pracy nad rzeźbą jako młody chłopak, opowiada o zakupach mikrofonów w sklepach z używaną elektroniką. To wszystko działo się w czasach Beatlesów. Opowiada o motocyklistach, którzy przyjeżdżali do Ihnatowicza, o garażu, w którym ojciec tuningował ich maszyny, odlewał części, i o córce Margaret Thatcher, którą kierowcy przywozili na sesje portretowe. Wspomina o planach wystawy Ihnatowicza w londyńskim muzeum nauki i o tym, że jego ojciec, chciałby dzisiaj odpalać Senstera ze smartphone’a, sugeruje, że trzeba rozwijać, przekształcać kod. Jest zaskoczony zgodą Philipsa. Rozstajemy się po paru godzinach, obiecując sobie, że przestudiujemy c++ i będziemy pisać fantazyjne programy na robota i laptopy.

12.12.2014

Ang

11.12.2014

Brighton. Przeglądam archiwa Gardnera, o których istnieniu powiedziała mi Joanna Walewska. Był kuratorem Evoluonu, wciągnął Ihnatowicza do tej historii. W kilku teczkach znajduję fotografie, rysunki, korespondencję Gardnera z Philipsem, rentgen szczypców kraba. Nie ma planów, rysunków technicznych, nic.
Na plaży kamienie. Na dnie widocznej z bulwarów łodzi migdali się para studenciaków. W morzu spalony pawilon. W butikach kubki z podobizną Marksa, różowe mydła, pasta do zębów marki nihilist [no flavor, no color, nothing – just paste].

11.12.2014

Ang

29.10.2014

Piszę do doktora Marka Długosza z WIMiR AGH, jest robotykiem, prowadzi koło naukowe Integra. Opowiadam mu o pomyśle, zgadza się w to zaangażować.

29.10.2014

Ang

06.10.2014

Czując, że o asemblerach mówię z cudzoziemskim akcentem, proszę przyjaciół o pomoc. Filip i Krzysztof Krużlowie konsultują mój artykuł do biuletynu pod kątem terminologii.

06.10.2014

Ang

17.09.2014

@ do Alexa Zivanovica, proszę go o kopię artykułu z „Kybernetes”. To chyba najbardziej fachowy tekst, jaki napisano na temat tej rzeźby. Alex jest również autorem strony poświęconej Ihnatowiczowi. Na początku lat zerowych zebrał sporo archiwaliów dotyczących Senstera, SAM i Bandit. Świetne, zapraszam go do współpracy.

17.09.2014

Ang

10.09.2014

Znowu wrzesień. Tym razem zaczepia mnie profesor Janusz Mucha, nowy dziekan wydziału, proponuje, żeby coś o Sensterze napisać do Biuletynu AGH.
.
.
nic
nic
nic
.
.

10.09.2014

Ang

10.10.2013

Szukam ludzi, od kodu, od serwosystemów, szukam na uczelni, bez ogłoszeń, pierwsza nitka: Wojciech Tylek ─ Zbigniew Mikrut ─ Integra (zajmują się robotami).

10.10.2013

Ang

01.10.2013

@ od Zbyszka, pyta, co z Sensterem, czy dajemy ogłoszenie na uczelni?

01.10.2013

Ang

21.09.2013

Z Joanną rozmawiamy na kongresie kulturoznawców, szukała tego Ihnatowicza w Londynie, opowiada o jego rodzinie, o Oldze i Ryszardzie.  Mówi, że I. chciałby dziś uruchomić Senstera na dowolnym dostępnym sprzęcie. Dołączają Sidney Myoo i Zbigniew Pasek. Stoimy, kawa w białych filiżankach z cateringu, jarzeniówki na korytarzu, Wydział Dziennikarstwa UJ, doktorantki w kloszowanych mini, na lekki połysk, trochę narzekania, że kongres raczej niekonkretny, ale pomysł z robotem się nam podoba.

21.09.2013

Ang

22.04.2013

Na stronach Philipsa szukam kontaktu do ludzi, którzy mogliby udzielić nam zgodę na rekonstrukcję rzeźby Ihnatowicza i wysyłam @ do Björna Teuwsena.
.
.
nic
nic
nic
.
.
.

22.04.2013

Ang

30.03.2013

O! Odpowiedział, zgadzają się, życzy powodzenia.

30.03.2013

Ang

15.03.2012

Wysyłamy oficjalny list do Philipsa, z prośbą o zgodę na rekonstrukcję Senstera. Pójdzie przez rektorat. Szkicuję treść wspólnie z Izoldą.
.
.
.
.
.

15.03.2012

Ang

15.01.2010

Via @ profesor Zbigniew Pasek, dziekan WH AGH, pisze do mnie o pomyśle galerii sztuki, która nie istnieje bez prądu. Hasło wymyśliła Magda Parus, są w to zaangażowani Michał Ostrowicki i Bogusław Zmudziński. Proponuję Ihnatowicza, zróbmy rekonstrukcję pracy Ihnatowicza.

15.01.2010

Ang

13.01.2010

Wyobraź sobie, że w jednym @ dostajesz dwie propozycje; pierwsza: potrzebujemy geek-modelki do uczelnianego kalendarza, miesiąc do uzgodnienia; druga: szukamy pomysłu na pokazanie sztuki mediów na tejże uczelni, nic konkretnego, nazwiska dowolne.
Wybierasz listopad, ale nic z tego nie wychodzi.
.
.
.
.
.

13.01.2010

Ang

01.04.2009

Trafiam na historię Senstera w artykule Eduardo Kaca o sztuce cybernetycznej. Z prac, które wymienił ta wydaje się najlepiej zrealizowana. Szkoda, że nie istnieje.

Kilkuminutowy film na You Tube daje pojęcie o zasadzie działania rzeźby.

01.04.2009

Ang

17.03.2009
Richard Heijnen wrzuca na serwis Panoramio zdjęcie z wycieczki do Zelandii
http://www.panoramio.com/photo/20150892#
Taguje: senster, robot, stond in het evoluon, jaren ’60-’70, reageerde op geluid
Dołączony do fotografii GIS wskazuje na to, że rzeźba stoi na przemysłowej działce w wiosce Colijnsplaat.
Satelity znalazły Senstera.
17.03.2009

Ang

do góry
Tweet